بهترين برند كامپوزيت دندان چیست؟

بهترين برند كامپوزيت دندان

بهترين برند كامپوزيت دندان چیست؟

اگر می‌خواهید با بهترين برندهای كامپوزيت دندان آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه ضمن معرفی مارکهای مختلف کامپوزیت مزایا و معایب هر یک را نیز بررسی می کنیم.

آشنایی با بهترين برندهای كامپوزيت دندان

بهترين برند كامپوزيت دندان
ارتباط مستقیم بین کیفیت کامپوزیت و معروفیت برند و قیمت آن وجود دارد.

در سال‌های اخیر، استفاده از کامپوزیت در روش‌های ترمیمی-زیبایی دندانپزشکی افزایش قابل توجهی یافته است. از این مواد مصنوعی ناهمگن می‌توان برای بهبود ظاهر دندان‌ها یا ترمیم آسیب‌دیدگی آن‌ها استفاده کرد. با توجه به افزایش محبوبیت کامپوزیت دندان، برندهای مختلفی در سراسر جهان در زمینه تولید آن فعالیت می‌کنند. با این وجود، کیفیت کامپوزیت‌های برندهای مختلف یکسان نیست.

بدیهی است هر چه برند تولیدکننده مطرح‌تر باشد، کیفیت آن بهتر خواهد بود. البته، بهترين برند كامپوزيت دندان نیز با قیمت بالاتر به فروش می‌رسد. با این وجود، انتخاب و خرید کامپوزیت‌های باکیفیت قطعاً ارزش هزینه کردن را دارد.

از بهترین برندهای تولیدکننده کامپوزیت در جهان می‌توان به:

  • Bisco
  • Coltene
  • DMG America
  • Kerr
  • DMP Dental
  • SDI
  • Ivoclar Vivaden
  • Tokuyama Dental America

و غیره اشاره کرد.

1- کامپوزیت Bisco؛ نامی آشنا در دندانپزشکی

کامپوزیت Bisco

در فهرست بهترين برند كامپوزيت دندان، Bisco در رتبه‌های اول قرار دارد. کامپوزیت‌های این برند شناخته شده از نوع رادیواپک است. در ساخت کامپوزیت های برند Bisco از سیلیکات‌های کلسیم استفاده گسترده‌ای می‌شود. این مواد مصنوعی با تحریک آپاتیت موجب حفاظت از دندان‌ها می‌شوند. علاوه بر این، عملکرد شگفت‌انگیزی در ترمیم عاج دندان دارند.

از اصلی‌ترین ویژگی‌های کامپوزیت‌های Bisco می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قابلیت جابجایی بسیار خوب
  2. سهولت در نصب و قرارگیری
  3. خواص شگفت‌انگیز بازسازی

با توجه به ویژگی‌هایی که کامپوزیت‌های Bisco با خود به همراه دارند، از آن‌ها می‌توان به عنوان جایگزین هیدروکسید کلسیم، مواد مبتنی بر گلاس آینومر یا RMGI استفاده کرد. در مجموع، Bisco یکی از بهترین برندهای تولیدکننده کامپوزیت در جهان به شمار می‌رود.

2- کامپوزیت Coltene ساخته شده با فناوری‌های جدید

کامپوزیت Coltene

برند Coltene به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید، در فهرست بهترين برند كامپوزيت دندان قرار می‌گیرد. کامپوزیت‌های Coltene حاوی پوسته‌های مینای کامپوزیت نانوهیبرید هستند. به کمک نوآوری‌های جدید و تکنولوژی‌های پیشرفته می‌توان ویژگی‌های مثبت کامپوزیت‌های معمولی را با وینرهای کامپوزیت پیش‌ساخته ترکیب کرد.

این ترکیب، روش‌های درمان جدیدی را در حوزه دندانپزشکی ابداع کرده است. به طور کلی، استفاده از کامپوزیت‌های Coltene به عنوان یک روش مقرون به صرفه و اقتصادی در مقایسه با وینرهای پرسلن شناخته می‌شود. به کمک این کامپوزیت‌ها می‌توانید لبخندی زیبا و دندان‌هایی سالم داشته باشید.

3- DMG America بهترین کامپوزیت تک جزئی

کامپوزیت DMG America

DMG America، یک کامپوزیت جریان‌پذیر تک جزئی است که می‌‌توان آن را بهترين برند كامپوزيت دندان در نظر گرفت. کامپوزیت‌های این برند، ریزشکاف‌ها را به طور قابل توجهی از بین می‌برند. به این ترتیب، حساسیت، ریزنشت و پوسیدگی دندان‌ها کاهش می‌یابد. در واقع، استفاده از این کامپوزیت‌ها به عنوان یک روش مناسب و کاربردی به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها شناخته می‌شود.

4- کامپوزیت Kerr مقاوم و مستحکم

کامپوزیت Kerr

برند SonicFill 2 تاکنون موفق به کسب جوایز بسیار زیاد در حوزه دندانپزشکی و کامپوزیت شده است. کامپوزیت‌های این برند روز به روز ارتقا پیدا می‌کنند. به همین دلیل، کامپوزیت‌های Kerr شایسته قرار گرفتن در فهرست بهترين برند كامپوزيت دندان هستند. این کامپوزیت‌ها بدون نیاز به لایه پوششی و لاینر در عمق 5 میلی‌متری لثه نصب می‌شوند.

از ویژگی‌های برجسته کامپوزیت‌های Kerr می‌توان به مقاومت و استحکام بالا در برابر سایش، تطابق رنگی بالا، براق بودن و سازگاری عالی اشاره کرد. از سوی دیگر، این کامپوزیت‌ها را می‌توان به راحتی نصب و جایگذاری کرد. علاوه بر این، دیگر نیازی به ترمیم‌های تکراری و دشوار نیست.

5- کامپوزیت Tokuyama Dental America

کامپوزیت‌های Tokuyama Dental America

Tokuyama Dental America را قطعاً می‌توان به عنوان بهترين برند كامپوزيت دندان در نظر گرفت. کامپوزیت‌های این برند به دلیل کیفیت بالایی که دارند، در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کامپوزیت کلاس جهانی به صورت 100 درصد کروی ساخته می‌شود و دارای فیلر 82 درصدی است. از مهم‌ترین ویژگی‌های کامپوزیت‌های برند Tokuyama Dental America می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. براق بودن
  2. جلاپذیری بسیار عالی
  3. دوام و ماندگاری طولانی‌مدت
  4. خاصیت کاهش سایش

جالب است بدانید که کامپوزیت‌های این برند را می‌توان در 20 طیف رنگی مختلف تهیه کرد. علاوه بر این، امکان ترکیب حداقل 10 سایه رنگی در یک افکت وجود دارد. با استفاده از کامپوزیت‌های برند Tokuyama Dental America می‌توانید هزینه‌های کاشت را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. اگرچه، کیفیت و ضریب اطمینان این کامپوزیت‌ها قابل مقایسه با برندهای دیگر نیستند.

6- کامپوزیت‌های رادیوپاک SDI

کامپوزیت‌های رادیوپاک SDI

اگر به دنبال بهترين برند كامپوزيت دندان با سیستم ترمیم‌کننده رادیوپاک هستید، SDI را به شما توصیه می‌کنیم. کامپوزیت‌های این برند به روش سخت‌سازی شده نوری ساخته می‌شوند. به همین دلیل است که از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، ترکیب رنگ بسیار متنوع کامپوزیت‌های SDI می‌تواند به شما در داشتن یک لبخند زیبا کمک کند.

رویکردهای علمی بسیار متنوعی در ساخت کامپوزیت‌های SDI استفاده می‌شوند. به همین دلیل، رنگ این کامپوزیت‌ها بسیار طبیعی و سازگار با رنگ طبیعی دندان‌ها هستند. البته، انتخاب رنگ بر اساس سلیقه بیمار و دندانپزشک انجام می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که جایگذاری و نصب کامپوزیت‌های SDI بسیار راحت و آسان است.

7- کامپوزیت DMP Dental

کامپوزیت DMP Dental

زمانی که صحبت از بهترين برند كامپوزيت دندان می‌شود، نمی‌توان نام DMP Dental را فراموش کرد. این کامپوزیت از کامپوزیت‌های نانوهیبرید سخت‌سازی شده نوری به حساب می‌آید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کامپوزیت می‌توان به پرداخت آسان و مقاومت بسیار بالا در برابر جذب آب اشاره کرد. کامپوزیت‌های DMP Dental به دلیل حلالیت و انقباض پلیمریزاسیون، مقاومت قابل قبولی در برابر خرابی دارند.

کامپوزیت‌های برند DMP Dental را می‌توان برای مدت زمان طولانی استفاده کرد چراکه از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند. به این نکته توجه داشته باشید که حساسیت بعد از جایگذاری کامپوزیت‌های این برند به ندرت پیش می‌آید. در نتیجه، این کامپوزیت‌ها به عنوان یک گزینه مناسب برای افراد مختلف در نظر گرفته می‌شوند.

8- کامپوزیت‌های نانوهیبرید Ivoclar Vivaden

Ivoclar Vivaden Dental composite

در فهرست بهترين برند كامپوزيت دندان حتماً باید نام برند کامپوزیت‌های برند Ivoclar Vivaden را قرار داد. کامپوزیت Ivoclar Vivaden از نوع نانوهیبرید است که به دلیل جایگذاری سریع و نصب آسان ترجیح داده می‌شود. جالب است بدانید که نصب این نوع کامپوزیت‌ها به تجهیزات توزیع‌کننده و لایه‌های اضافی نیازی ندارد.

قیمت کامپوزیت دندان

جمع بندی

تفاوت بسیار زیادی بین کامپوزیت‌های برندهای مختلف از نظر استحکام، دوام، رنگ‌پذیری، شفافیت، درخشندگی و قابلیت فرم‌گیری وجود دارند. انتخاب بهترين برند كامپوزيت دندان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه کامپوزیت‌های بی‌کیفیت موجب حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند. در مجموع، فاکتورهای بسیار زیادی بر قیمت کامپوزیت‌ها تاثیر می‌گذارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نوع کامپوزیت
  2. تخصص دندانپزشک و شهرت کلینیک دندانپزشکی
  3. مواد مورد استفاده
  4. تعداد دندان‌های تحت درمان
  5. برند کامپوزیت

برای اطلاع از قیمت کامپوزیت دندان در اسلامشهر با شماره 02156119500 تماس بگیرید.

کامپوزیت دندان و کاربرد آن در دندانپزشکی

در سال‌های اخیر، تکنیک‌های بسیار زیادی برای رفع عیوب ظاهری دندان معرفی شده‌اند. نصب و جایگذاری کامپوزیت قطعا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها در نظر گرفته می‌شود. نتایج حاصل از این روش ترمیمی-زیبایی در مقایسه با هزینه‌ای که باید پرداخت شود، شگفت‌انگیز هستند. کامپوزیت، ماده چسبنده‌ای است که پیوند قوی با مینا و عاج دندان برقرار می‌کند.

کاربرد کامپوزیت دندان

کامپوزیت‌های مورد استفاده در حوزه دندانپزشکی از جنس مواد پلاستیکی و رزین تهیه می‌شوند. روی این کامپوزیت‌ها را می‌توان به راحتی رنگ کرد. به همین دلیل است که رنگ کامپوزیت دندان تفاوت چندان زیادی با دندان‌های واقعی ندارد. از مهم‌ترین مزایای کامپوزیت‌های دندان می‌توان به ظاهر طبیعی، ماندگاری طولانی، نصب سریع و قیمت مقرون به صرفه اشاره کرد.

پیش از آن که به بررسی بهترين برند كامپوزيت دندان بپردازیم، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چه کسانی مناسب انجام این روش هستند. به طور کلی، کامپوزیت دندان برای شکستگی و ساییدگی جزئی، لکه، زرد شدن دندان، پر کردن و شکاف بین دندان‌ها بکار می‌رود. با این وجود، انجام کامپوزیت دندان در شرایط زیر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود:

  1. ساییدگی و پوسیدگی شدید
  2. دندان‌قروچه
  3. بیماری‌های مختلف دهان و دندان
  4. دندان‌های به شدت نامنظم
  5. ناهنجاری‌های فک و دهان

در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره تخصصی برای کامپوزیت دندانهای خود دارید، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *