نگاهی عمیق به روکش دندان یکسره

روکش دندان یکسره

نگاهی عمیق به روکش دندان یکسره

دندان‌ها، علاوه بر نقش پر رنگی که در ساختمان حسی و عملکردی دهان دارند، در افزایش اعتماد به نفس و جذابیت ظاهری نیز بسیار موثر هستند. امروزه تمامی افراد دوست دارند تا از یک لبخند با دندان‌های سالم و زیبا، برخوردار باشند. از آن جایی که دندان‌ها همیشه در معرض خطرات مختلف هستند، ممکن است آسیب‌هایی برای آن‌ها وارد شود. در این صورت بایستی با استفاده از یک روش مناسب مانند روکش دندان یکسره به ترمیم و بازسازی آن‌ها پرداخت تا زیبایی و مقاومتشان را یک بار دیگر به دست بیاورند.

در این مقاله همراه ما باشید تا با روکش دندان یکسره و نکات آن آشنا شوید.

روکش‌ دندان‌ یکسره‌ چیست و چه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

روکش دندان یکسره نوعی روکش دندان بوده و به صورت موقت و فوری قابل انجام است. دندانپزشک‌ها از این نوع روکش در زمانی استفاده می‌کنند که تعداد بالایی از دندان‌ها به صورت همزمان نیاز به روکش داشته باشند. در واقع روکش یکسره، یک راه حل دائمی برای رفع مشکلات دندان نیست بلکه این روکش در مواقعی اجرا می‌شود که روکش‌های اصلی مانند لمینت یا کامپوزیت هنوز آماده نشده اند. در واقع به بیان ساده‌تر می‌توان گفت روکش دندان یکسره به عنوان راه حل فوری مورد استفاده قرار می‌گیرد تا روکش‌های اصلی آماده شوند.

روکش‌ دندان‌ یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی در زمینه‌ی دندانپزشکی شناخته شده و با هدف بهبود ظاهر، شکل، و رنگ دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طول فرایند روکش دندان، ایرادات ظاهری دندان‌ها تا حد قابل توجهی برطرف می‌شوند. برای انجام روکش دندان، یک لایه‌ی نازک از جنس پرسلان، پورسلن یا کامپوزیت بر روی سطح دندان تعبیه می‌شود.

روکش دندان انواع مختلف دارد. در هنگام انجام روکش، با توجه به دانش و تجربه دندانپزشک و با در نظر گرفتن نوع و جنس دندان، سطح آسیب دیدگی و شرایط فردی، یک روش مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای افرادی که دندانهای سالمی دارند و با هدف زیبایی لبخند می‌خواهند از روکش استفاده کنند، روکش دندان جلو گزینه مناسبی است.

مراقبت و نگهداری از روکش یکسره
روکش دندان یکسره به صورت موقت و برای زمانی که روکشهای دندان در حال آماده‌سازی است مورد استفاده قرار می گیرد.

هزینه انجام روکش‌ دندان‌ یکسره‌

یکی از اصلی‌ترین دغدغه افرادی که قصد دارند برای دندان‌های خود از روکش یکسره استفاده کنند، در رابطه با هزینه‌های انجام این کار است. در واقع قیمت روکش دندان یکسره به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل نیز نمی‌توان یک قیمت مشخص را برای آن تعیین کرد. از مهم‌ترین عواملی که بر روی هزینه‌های این کار اثر می‌گذارند، عبارت اند از:

  1. جنس روکش
  2. کیفیت روکش
  3. تعداد دندان‌ها

برای با خبر شدن از هزینه انجام روکش دندان می‌توانید با شماره 02156119500 تماس بگیرید. شایان ذکر است که دکتر سولماز بیابانی، بهترین روکش‌ها را با هزینه مناسب برای مراجعه کنندگان استفاده می‌کند.

سوالات متداول در مورد روکش دندان یکسره

1- مزایا و معایب استفاده از روکش یکسره دندان چیست؟

استفاده از روکش‌های یکسره دندان مزایای بسیار زیادی را برای افراد به همراه دارد. این روکش‌ها در وهله اول دندان‌ها را از هرگونه آسیب خارجی محافظ می‌کنند. از طرفی دیگر طرح بسیار زیبا و جذاب را برای فرد همراه دارند. این روکش‌ها از مقاومت مطلوبی برخوردار بوده و فرد می‌تواند در طول استفاده از آن‌ها، غذاهای دلخواه خود را بدون هیچ گونه محدودیتی میل کند. در واقع استفاده از این روکش‌ها به طور موقت و تا زمانی که روکش اصلی دندان‌ها آماده شود، بهترین گزینه برای افراد است.

روکش یکسره برای دندان‌ها

روکش‌های دندان که به صورت یکسره مورد استفاده قرار می‌گیرند، در کنار برخورداری از مزایا و ویژگی‌های متعدد که در بخش قبل توضیح دادیم، یک سری معایبی نیز دارند. مهم‌ترین عیبی که می‌توان برای این نوع روکش‌ها دانست موقتی بودن آن‌ها است. یعنی شما نمی‌توانید به عنوان یک راهکار همیشگی از این نوع روکش‌ها استفاده کنید. چرا که بعد از گذشت مدت زمانی حتماً لازم است تا روکش‌های اصلی را جایگزین این روکش‌ها کنید.

2- چگونه از روکش دندان مراقبت کنیم؟

شرایط مراقبت از این روکش‌ها بسیار ساده بوده و تنها با رعایت چند نکته می‌توانید به خوبی از روکش دندان‌های خود محافظت کنید. در واقع برای مراقبت و نگهداری از این روکش‌ها احتیاجی نیست که کار خاصی انجام دهید. استفاده روزانه از مسواک و دهان شویه به تنهایی برای مراقبت از این روکش‌ها کافی است. در واقع شرایط نگهداری از روکش دندان دقیقاً مانند دندان‌های طبیعی است.

3- مدت زمان لازم برای نصب روکش دندان یکسره چقدر است؟

تعبیه این نوع روکش‌ها بر روی دندان‌ها کار ساده ای بوده و به فرایند پیچیده ای نیاز ندارد. در واقع دندانپزشک می‌تواند در یک جلسه این کار را برای شما انجام دهد. بسته به شرایط دندان و دهان هر فرد و همچنین تبحر دندانپزشک، 20 دقیقه الی 1 ساعت برای نصب این روکش‌ها زمان نیاز است. البته شرایط گفته شده زمانی صدق می‌کند که روکش‌ها آماده باشند و قالب گیری انجام شده باشد.

اگر قبلا دندانهای خود را روکش کرده‌اید (روکش دچار پریدگی یا تغییر رنگ شده است) و اکنون می‌خواهید از روکش یکسره نیز استفاده کنید، قبل از استفاده از روکش جدید، از دندان پزشک در مورد امکان ترمیم روکش سوال کنید. (مقاله تعمیر روکش شکسته دندان را مطالعه کنید)

4- جنس روکش دندان یکسره چیست؟

از آن جایی که روکش‌های دندان یکسره به صورت موقت مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای ساخت آن‌ها از مواد و متریال بسیار مقاوم و با کیفیت استفاده نمی‌شود. چرا که این کار صرفه اقتصادی نداشته و با توجه به این که مدت زمان کوتاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، منطقی نیست.

با این حال روکش‌های یکسره را می‌توان از مواد مصنوعی مختلف ساخت. این مواد بسته به شرکت تولید کننده، متفاوت هستند. البته توجه داشته باشید که برای تولید انواع روکش‌ها، استانداردهای مشخصی وجود دارد و همه روکش‌هایی که توسط برندهای معتبر ساخته شده‌اند، از مقاومت و استحکام کافی برای انجام امور روزمره (مانند غذا خوردن، جویدن، مصرف نوشیدنی‌های سرد و گرم و…) برخوردار هستند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با جنس روکش دندان مقاله روکش زیرکونیا دندان و روکش دندان سرامیکی را نیز مطالعه کنید.

جنس روکش یکسره دندان
از آن جایی که روکش‌های دندان یکسره به صورت موقت مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای ساخت آن‌ها از مواد و متریال بسیار مقاوم و با کیفیت استفاده نمی‌شود.

کلام آخر

اگر دندان‌های شما آسیب جدی دیده باشد و قصد داشته باشید تا برای ترمیم آن‌ها از روکش استفاده کنید، در برخی مواقع ممکن است که قالب گیری و آماده سازی روکش‌ها به زمان نیاز داشته باشد. از این رو دندانپزشک‌ها در این شرایط از روکش‌های یکسره استفاده می‌کنند. این روکش‌ها به صورت فوری اجرا شده و استفاده از آن‌ها به صورت موقت است.

 اگر به دنبال دندانپزشک خوب در اسلامشهر برای روکش دندان و زیبایی دهان و لبخند خود هستید، به کلینیک دکتر سولماز بیابانی مراجعه کنید. این کلینیک انواع خدمات مربوط به دندانپزشکی را با بهترین خدمات و توسط برترین دندان پزشکان کشور ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *